An in Afrika

Friday, December 15, 2006

joyeux noël

Gisteren alles versierd en pakketten klaargemaakt. De mensen van de keuken hebben het eten gemaakt. De mannen de koe gedood, in stukken gekapt en gekookt, gebakken (ja, sorry, maar zo gaat het er hier echt aan toe). En vandaag was het feest met de kinderen. De hele voormiddag gedanst en nadien feestmaal met vlees, rijst en pasta. Voor het naar huis gaan kregen ze hun verrassingspakket mee en fier dat ze waren. Morgen is het nog feest op de velden van het centrum voor de jongeren en de werkers. Nadien begint de vakantie en het is nodig. Ik zal hier kunnen vieren met ons mama en ons papa want die komen aan de 21ste in Ouaga, dus de 23ste in Bobo. Ik kijk er echt naar uit en ben blij dat we kerst samen kunnen vieren. Ook voor jullie allemaal een zalig kerstfeest en al een gelukkig nieuwjaar! Geniet ervan en feest goed.

vele groeten en drie dikke kussen

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey Ann,

Het is inderdaad een leuk vooruit zicht dat je samen met je mama en papa kerstmis kan vieren! Kerstmis vind ik dan ook een echt familiegebeuren. Wij (mama, papa, Marte en ik) zullen je zeker een kaartje sturen.
Wat zat er in het verrassingspakket voor de kinderen???

11:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hallo An,
Ik ben de mama van Sietse Lapeirre, herinner je je nog? Ik geef momenteel les op het HHH en leerde Gerda Somers kennen en haar plannen om naar jou te komen. Want wi j ,( dat is Dirk, mijn man , en ik ) komen ook naar B.F. met Kerstmis. We beozken er een vriendin in Gourcy en reizen samen met haar naar Mali. ( dat is in de kerstvakantie). Daarna ( dus na 6 januari) gaan we met ons 2 -en op reis naar het Zuid-Westen, dus naar jou streek, om Bobo en Banfora te bezoeken! Misschien komt het er wel eens van om jou en je schooltje ook te bezoeken. Sietse en onze dochter, Wendelin, die je zeker ook wel kent ( via Joris, je broer!!) komen natuurlijk niet mee, maar nodigen ons uit de 24 ste 's avonds voor het kerstfeestje ' en famille'. Vertel maar over ons met je ouders, want die kennen ons ook!! ( zeker je papa ). Eventueel kun je ons laten weten hoe we bij jou moeten geraken , of aan wie we het moeten vragen en wie weet komt er nog iets van...
Heel veel groetjes, de groetjes ook aan je pa en ma , veel plezier met al je bezoek en fijne Kerstdagen! Daag, Margo

4:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nog eens de mama van Sietse, ik vergat daarnet mijn e-mail adres mee te geven. Hier is het dan : margovanlier@hotmail.com
Hopelijk kun je nog antwoorden voor wij ook vertrekken ( op Kerstdag 's morgens) daag Margo

12:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Beste An,
Een grote proficiat voor je initiatief om een tijd in Burkina te verblijven! Fijn dat je droom eindelijk kon doorgaan en dat het je goed afgaat zoals we uit alle info kunnen afleiden. Het is zeer interessant om je verhaal zo te kunnen volgen!
Wereldwerkplaats zet door, ook al is het niet altijd makkelijk. We hebben eindelijk ons strategisch kader als ngo kunnen afronden en indienen. We hopen dat er nu een gunstige subsidieregeling volgt in het voorjaar.
Ik kon nog niet op je mail antwoorden, maar we zijn je zeker niet vergeten! Je kan ons misschien via mail nog een omschrijving bezorgen van de vrijwilliger die je zoekt en van de situatie? Dan helpen we om dat via school en 11.11.11 te verspreiden.
Ik wens je vele fijne momenten en het allerbeste voor 2007!
Van harte,
André Stroobants
p.s. De cdroms 'Klik op de wereld' en 'Olive' zijn ondertussen in het Frans vertaald en zullen in een groot aantal in Wallonië verspreid worden naar kleuterscholen.

2:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hihi Anneke!
allereerst een -late- zalige kerst gewenst. Ik hoop (en ben er zeker van!) dat je ervan genoten hebt met de mama en de papa, want die zien u toch wel graag, en jij hun! Ik ben er helemaal vrolijk van geworden te weten dat je bezoek hebt gehad!
Ten tweede mijn allerbeste wensen voor 2007 natuurlijk! Wat het nieuwe jaar zal brengen, weet geen hond, maar ik hoop wel je gauw terug te zien van zodra je terug in ons koude en natte Belgenlandje bent: OF in Het Balanske OF bij jou/bij Marieke&Olivier/bij mij op kot/bij mij in Tienen voor nen brunch :-) Ik kijk er al naar uit...
Heb al vaak aan je gedacht, hoor. Ook op 11 december. Hoop dat je daar niet te veel verdriet hebt gehad, en indien dat toch het geval was: hopelijk heb je je hart kunnen luchten...
Wat mezelf betreft: mijn eerste pedagogenexamens komen eraan. 't Is best spannend. Ik blok flink, vind ik van mezelf, maar weet niet goed of het wel OK is zoals ik het doe. Eind februari meer nieuws!
Voor de rest op Het Balanske ook niet echt veel nieuws, tenzij dan dat Sien elders gaat gaan werken. Weet je wie haar vervangt? Hannah Cockx! Die ken je ongetwijfeld nog uit jouw dagen in de kernploeg. We kijken er allemaal naar uit: dinsdag begint ze geloof ik.
Dat Stan gewonnen had, wist je ongetwijfeld al, dat is al oud nieuws intussen. Maar wist je ook dat heel dat gedoe het Balanske meer dan 3 miljoen oude BEF heeft opgeleverd? En eeuwige roem, uiteraard, haha! We gaan de centjes gebruiken om de nieuwbouw sneller dan gepland af te werken. Het is écht sjiek aant worden. De nieuwe keuken staat er, de WC's zijn in orde,... het is een kwestie van weken voor de werkkrachten naar boven gaan verhuizen. Allemaal heel spannend natuurlijk.
Bon, ik ben een beetje aant zagen heb ik zo't gevoel dus ik ga ermee ophouden - mijn cursussen roepen...
Ik wens je daar nog het ALLERbeste! En laat weten wanneer je landt op Zaventem (als je nog terugkomt tenminste - je zou de eerste niet zijn die aan de andere kant van de wereld ineens een job zou vinden bij één of andere Zwiterse NGO, lol) zodat ik je kan komen in-wuiven (of wat is het tegenovergestelde van uitwuiven?:))
Veel liefs, een HELE dikke knuffel, ik mis je nu toch wel hoor! Dikke zoen,
Stephanie
x

6:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Beste An,

Wij willen je graag een gelukkig nieuwjaar wensen en veel energie om je fantastische vrijwilligerswerk verder te zetten!

Heel veel groetjes van Nicole, An en Karen

10:01 AM  

Post a Comment

<< Home