An in Afrika

Wednesday, November 29, 2006

De vrijwilligers

We werken hier met vele vrijwilligers:
*Carmen, Canadese vrouw van 63jaar die alfabetisatie geeft.
*Fanny, Franse vrouw van 27 jaar, die hier stage loopt als kinderverzorgster in "petit section" (2.5-3 jarigen). Ze heeft ook een eindwerk te maken.
*Mailys, Franse mulat. Papa is burkinabé en woont ook hier in Bobo. Mama is franse en woont in Frankrijk. Mailyse loopt hier stage en knutseld met de jongeren van de ateliers. Ze heeft haar eindwerk voor plastische kunsten nog af te werken. Ze is hier voor een jaar en woont dan ook bij haar papa.
*Laurent, een fransman, die hier vorig jaar 6 maanden werkte en nu voor enkele weken komt spelen en knutselen met de kinderen.
Henry, een franse dokter, die de kinderen even kwam doorlichten. Hij is hier maar 2à3weken geweest.

Ook dit is niet altijd gemakkelijk. Ze praten allemaal vlot frans en soms dus te snel voor mij, dan begrijp ik er geen snars van. Iedereen heeft ook zo zijn eigen opvattingen over het vrijwilligerswerk.
Fanny vindt dat ze als vrijwilligster hier is en als ze in de namiddag geen zin heeft, werkt ze gewoon niet en gaat ze de stad in.
Laurent is nen babbelaar en blijft maar babbelen.
Carmen lust bijna niks en gaat altijd naar Marina-market (een meer europese winkel met veel ingevoerde produkten) om blikjes te kopen. Ze heeft het ook altijd te warm. Het is ook warm, maar om dit 6 keer op een uur te herhalen???
Ik wil alles altijd georganiseerd en voorbereid tot in de puntjes wat hier helemaal niet lukt.
Alé, zo leren we ook veel van elkaar.
We hebben ook wel veel steun aan elkaar, want een babbel met Carmen en een babbel met Fanny hebben me gisteren erg goed gedaan. Vandaag heeft Carmen mijn harekes ook geknipt, want dat was al 3 maanden geleden en dus nodig.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hey An!

lang geleden hé ;-)

via Katrien het adres van je log doorgekregen en nu eindelijk de tijd genomen om die eens te lezen.

spannend allemaal daar zeg!
en helemaal niks voor mij... ik ben héél blij hier in België te mogen leven met alle luxe die ik me kan permitteren.

geniet nog met volle teugen van alle ervaringen die je nog wil en kan opdoen!

veel groetjes!

Lise

2:19 AM  

Post a Comment

<< Home