An in Afrika

Wednesday, February 28, 2007

nog de laatste weetjes!

Helaba,
Een van de laatste mailtjes waarschijnlijk, misschien wel het allerlaatste vanuit Burkina. Ik geef jullie even de juiste uren door, want ik heb nog eens gecheckt bij Benny en ik kom op de middag aan. Ik heb aan Katrien gevraagd om de uren op de blog te zetten want ik krijg steeds te lezen dat mijn paswoord verkeerd is. Ik snap er niet veel meer van. Dus ik moet telkens vragen aan Katrien om alles op de blog te zetten. Ik hoop dat het nog lukt. maandag 5 maart vertrek ik om 3u20 in Ouaga vluchtnummer AT546. Om 5u45 In Casablanca vluchtnummer AT838. Om 12u15 kom ik pas aan in Brussel. Vandaag echt een grote verrassing. Ik fietste op de boulevard en opeens roept er iemand vanuit een taxi: hé, joli belg! Ik kon mijn ogen niet geloven. De Laurent staat hier al terug voor een maand. Echt geweldig. Mijn laatste dagen hier beginnen goed vol te zitten. Zaterdag nog gebed voor de opening het centrum van Marceline en Isaac. Ja protestanten en zwaar praticerend. Isaac komt mij waarschijnlijk zelfs uitwuiven in Ouaga samen met zijn getrouwde dochter die ik nog niet ken. Ik ben nog eens terug geweest naar de mooie tuin met de charcuterie. Een keertje met Idrissa en een keertje met Adama om hen te bedanken en dag te zeggen. O, ik ga hier echt een aantal mensen missen. Zondag ga ik met Khadi dansen 'la matinee'. Hier hebben ze dus dansavondjes van 16u tot 22u. Dat is nog iets voor mij en dus ook voor Khadi. Maandag drinken we iets met het personeel om dag te zeggen. Carmen komt nog even langs en Fanny en ik vertrekken dan ook, dus samen kunnen we wel een drink geven. Er is nog een deel van het geld over en ik had gevraagd aan de juffen wat ze nog willen voor de klassen en ze willen heel graag nog een feest voor alle kinderen. Dinsdag is het dus nog eens groot feest met bissap, kroepoek, popcorn voor alle kinderen. Een feestmaal en dansen van 'smorgens vroeg. Dat wordt dus leuk. Ook goed om weten is dat Jean-pierre, de man van de directrice Sally, me wil als tweede vrouw en Sally, wil Laurent als tweede man. En dan krijg ik hier soms nog te horen dat ik racist ben. Een metisch als vrouw een zwarte en een blanke man. Dat kunnen er niet veel zeggen, he. Gisteren nog tegengehouden door de politie. Ik was een stop bord voorbij gereden zonder twee voeten op de grond te zetten. Ik was vertraagd en heb gekeken, dus echt geen gevaar. Ik heb hen wel even gevraagd of ik onvoorzichtig geweest was of een gevaar voor iemand. Er zijn hier wel erger dingen zoals de taxi's waar niks meer heel aan is en de vrachtwagens die scheef hangen en omver vallen van het gewicht. Dat ze die maar eens moeten gaan tegenhouden. Alé, ik heb even van mijn oren gemaakt dat dat toch was omdat ik blank ben, want... Na een kwartier hebben ze mij dan toch zo laten gaan. Oef! Nu nog mijn huisje leegmaken en iedereen dag zeggen en het is afgelopen. Het zal zeer doen, maar jullie terugzien zal mij goed doen.
Tot binnenkort,
An

1 Comments:

Blogger An Binnard said...

echt op de valreep, An.

groeten
Katrien

12:30 PM  

Post a Comment

<< Home