An in Afrika

Sunday, September 10, 2006

bon arrivée

Na een lange vlucht met heel veel wachten toch goed aangekomen in Ouagadougou. Staf heeft mij opgehald en we zijn twee dagen in Ouaga gebleven om een beetje uit te rusten en gewoon te worden. Vrijdagmorgen vertrokken richting Bobo met enkele tussenstops om iets te drinken, want het was warm in de auto. Ook even gestopt in Boni, waar Staf vroeger gewoond heeft. Tegen 15u30 aangekomen in Bobo. Een beetje buiten de stad, iets afgelegen wonen de witte paters waar ik enkele dagen verblijf. Ondertussen al gaan kijken naar een woonst. Waarschijnlijk worden het twee kamertjes die uikomen op een koer. Er zullen dus nog mensen wonen waadoor ik sneller mensen zal leren kennen. Nog een beetje meubeltjes verzamelen en een beetje inrichten en het komt in orde. Het toilet en douche is gezamelijk buiten.
toilet = een gat in de grond.
douche = hokje, een emmer water en een kalabas (joepi, net zoals in Senegal)
Tussendoor uitgenodigd bij mensen om "nen dolo" te drinken (plaatselijke gebrouwen biertje). (Leen, niet jaloers worden, hoor. Ik had er al snel diarree van, dus...???).
Voor de rest genieten van de gekende afrikaanse tafereeltjes zoals de vrouwen met een kindje op hun rug of potten op hun hoofd; de mannen op een wagentje volgeladen, getrokken door een ezeltje;...
Het is nog regenseizoen en in Bobo heb ik het echt al wel gemerkt: juist Belgisch weertje geweest gisteren. Eergisteren een bui gehad zoals ik nog nooit eentje heb gehoord of gezien (gewoon bakken tegelijk, geen druppels).
Ik ben ook al eens gaan kijken in het dispensair trottoir, waar ik zal werken. Ik ben benieuwd wat het zal worden, maar eht ziet er een degelijk project uit. Ze zijn er nog aan het bijbouwen, dus de centjes zullen welkom zijn. Binnen een week meer nieuws.

Vele groetjes allemaal, ook van Staf vele groetjes aan de familie en kennissen.
dikke kus,
An

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey An,

Leen hier. Eindelijk een klein commentaartje, je mag er gerust van zijn dat ik jaloers ben, stuur maar een kalebaske dolo richting den belgique. De diaree zal ik er dan wel bij nemen als het moet.
Enjoy!!! MWAH!!!!!!!!

11:28 AM  

Post a Comment

<< Home