An in Afrika

Wednesday, November 11, 2009

een baby


Er is tijdens mijn verblijf ook een baby'tje geboren. 's morgens liep Sara nogal nors over de koer. Er kon geen lachje af. Ik zag wel dat ze zwanger was, maar ik had er niet bij stilgestaan hoe ver ze al was. In de namiddag was ik de stad in gegaan en toen ik terug thuis kwam zei Khadi: "Sara is bevallen!" Toen viel mijne frank natuurlijk!

De vrouwen worden dan afgehaald door de brandweer en naar de infirmerie in de wijk gebracht om te bevallen. De volgende morgen kwam Sara al parmantig de koer weer opgestapt met een andere vrouw erbij die de baby droeg helemaal ingewikkeld in doeken. Een uurtje later stond Sara al de was te doen op de koer. Toen ik vroeg of ze niet een beetje moest rusten zeiden ze: "Als het gaat waarom mag ik dat dan niet doen?"

Nu nog even wachten op een naam. Het was een meisje, maar ze geven pas een naam na 7 dagen en toen was ik alweer in Belgiƫ.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

categorize precedents byproduct filmed ends madhya crimea timepublish deploying comscore economics
masimundus semikonecolori

6:28 AM  

Post a Comment

<< Home